Къде е границата?

Скоро ще се проведе гей парад 2012.
По този повод обстановката вече започва да се нажежава, защото тесногръди, ограничени и жестоки хора има всякакви. Както има и ужасно много хомофоби, наред с такива, които искрено вярват, че те са по-специални от всички останали и имат правото да налагат собствените си вярвания с агресия и насилие.

Проблемът идва, когато умишлено се разпалват негативни отношения, като например този случай, в който свещеник (уж)  призовава да бъдат хвърляни камъни по парада.

„Цялото ни общество трябва да се противопостави по всякакъв начин срещу гей парада, който се готви. Затова призовавам днес всеки, който се счита християнин и българин. Замерването с камъни е удачен вариант.“

Дали това е вярно… няма как да знаем. Медиите отдавна изгубиха доверието ни, а и самия цитат е пльоснат просто така, без кавички, без контектст, без никаква информация. Не мога да си съчиня адекватен контекст, в който подобна реплика да не звучи по начина, по който звучи, но това няма значение. Нямам идея за какво иде реч, защо е казано и по какъв повод са се намерили с журналиста, записал този бисер, но изглежда ужасно нагласено.
Отново… реално всъщност това няма значение.

Целта на „статията“ не е да се коментира темата или да се каже каквото и да е, освен да се хвърли динамит, във вече така или иначе напрегната обстановка, просто с цел да се привлече реакция.
Дали е вярно? Реално няма особено голямо значение, въпросът е, че демонстрира изключително явно отношение по тази тема, като на някакъ вид забавление или лесен начин за привличане на внимание и създаване на някакъв сблъсък.
Наистина, на авторът едва ли му пука много от последствията и от това, че е възможно като пряко следствие да има сблъсъци, бой и насилие над едно мирно събитие, основната цел е да се създаде новина и ако евентуално най-лошата възможност се случи, е, ами чудесно, ще има за какво да се пише. Иначе казано, подкокоросването е налице.

Свободата на словото е интересна тема, наистина, всеки има право да казва/прави каквото прецени за уместно за себе си. Но в граници. В нашата държава, която е светска,т.е. църквата и щата са разделени, църквата няма право да се налага в светския живот. Може да има мнение, но трябва да сесобразява със законите на Република България. Уж това важи и за медиите.

Чл. 39. (1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово – писмено или устно, чрез звук, изображение или по друг начин.

(2) Това право не може да се използва за накърняване на правата и доброто име на другиго и за призоваване към насилствена промяна на конституционно установения ред, към извършване на престъпления, към разпалване на вражда или към насилие над личността.

Иначе казано, църквата няма право да призовава към насилие и извършване на насилие над конкретна група хора. Същото важи и за която и да е организация. С двойна сила важи за публични фигури, личности, организации и партии, защото особено последните имат авторитети.

Дали отецът се изказва от името на църквата или лично мнение, или цитатът е измислица, това също няма голяма разлика в крайния сметка. Този човек има роля както в структурата на църквата, в която участва, така и в обществото, откоето е част. Самата „статия“ много неумело се опитва да създаде проблем… за съжаление дори подобен опит би се увенчали с успех, защото проблем има в обществото ни по тази тема. И дори „цитатът“ да е свободно съчинение, все още няма публикувано опровержение, че цитатът е неверен или че БПЦ не поддържа и отхвърля подобно поведение.

Проблемът е в одобрението. Много често хора, които вярват, че тяхната религия (например) им дават правото да бият/тормозят околните, защото последните се разминават с представите на тези хора как трябва да изглеждат, от каква раса са и т.н., се чувстват успокоени от това, че има публична и обществена подкрепа. Защото подобен текст Е подкрепа, Е съгласяване, че тяхното поведение е правилно и редно. Мълчанието е знак на съгласие.

Единственото положително от тази ситуация, са чудесните коментари под оригиналната „статия“, в която хората са възмутени и активно отхвърлят идеята за хвърляне на камъни по парада.
Светлинка, тунел.

11 thoughts on “Къде е границата?

  1. Аз самият не съм фен на гейовете поради неистовата им жажда за показност, по подобен начин може и педофилите да си спретнат парад, а защо не и содомитите и некрофилите, къде е границата. Но въпреки това съм абсолютно против призивите за насилие понеже това е признак на слабост, смятам, че думите са много по-силни от физическите действия.

    • За да разберете дали участвате в изнасилвачески, педофилски или некрофилски акт, проверете няколко неща.
      1. Дали човекът от другата страна е жив. Ако е жив, поздравления, вие НЕ участвате в некрофилски секс. Мъртъвците са неспособни да дадат своето съгласие за участие в акт. По тази причина, некрофилията е акт на насилие и злоупотреба.
      2. Проверете възрастта на този човек. Ако този човек не е малолетен, поздравления, вие НЕ участвате в педофилски секс в момента. Това все пак би било вярно, ако вие самият НЕ сте малолетен, ако сте, за съжаление това, което се случва е педофилия, особено когато не сте близки по възраст от типа разлика година/две). Малолетните са неспособни да дадат съгласие за участие в сексуален акт на база развитие, опит и сексуално развитие. Редките и сложни случаи, в които две малолетни или непълнолетни деца участват по свое съгласие в сексуален акт едно с друго, е оставено за разрешаване случай по случай.
      3. Ако сте издържали горните две точки успешно и правите секс с друг човек, който не е в безсъзнание или неспособен да даде съгласието си/оттелги съгласието си, освен това неговото/нейното/техните активно и ентусиазирано съгласие, както и вашето такова, поздравления, вие НЕ участвате в акт на изнасилване! Извършването на сексуален акт над човек, който не може/не ви е дал/оттеглил съгласието си, е вид на НАСИЛИЕ над този човек.

      Във всички останали случаи, например сексуален контакт с човек от същия пол или от другия пол, вие правите секс, който е различен от гореизброените актове, по това, че не е акт на НАСИЛИЕ от един индивид към друг.

      Бележка под линията (по-скоро въпрос)
      Какъв ти е проблема с аналния секс? Хетеросексуалните мъже и жени го правят постоянно… и оо, да, дали не е парадирано с него в стотици, хиляди листове списания, онлайн текстове и прочие и то от хора, които списват наприерм Максим?

  2. Проблемът ми не е с аналния секс, а с парада на аналния секс. На мен този парад не ми е лицеприятен, а извършването му е един акт на нетолерантност и насилие спрямо мен. Аз не правя парад на вагиналния или оралния секс, въпреки, че съм им привърженик. Така, че въпроса е защо въобще трябва да има парад на който и да е секс?

    • 1. В България, както вече писах, публичния секс е забранен както на всички.
      2. В България има дискриминация към гей хора на база сексуалната им ориентация… а не защото не могат да се спрат да правят публичен анален секс. Тази дискриминация е, но не ограничена само, в работа, възможности за сключване на брак и редица други припознати от държавата права, на които се радват всички останали.
      3. В България парадът на вагиналния секс тече 24/7, наричат го още попфолк и производни, реклами, предавания и прочие.
      4. В България физическо насилие над гей хора се случва с малка до никаква негативна реакция от обществото.
      НИЩО от парада не с цел промотиране на аналния гей секс (освен ако ти не правиш връзката „съществуващи изобщо хора, които не се крият панически по никакъв начин да издадат сексуалната си ориентация“ с „промотиране на анален гей секс“, защото ако е последното, проблемът е в твоя телевизор, не в техния предавател. Няма човек, който да става сутрин и да си казва… „оо, да, днес ще ходя по улицата и ще карам всички хора да си представят форникиращи хора“, не и без съответната среда създала изкуствено и натоварила този човек с такъв контекст).

      Иначе… т.е. твоят проблем не е аналният секс. Проблемът е когато гей хора правят анален секс. По-точно, когато погледнеш гей хора, ти си представяш как те правят анален секс и това те отблъсква… защото… анален гей секс?

      Извинявай, но това е… проблематично. Вниманието, което отделяш в мислене и представяне какво правят дрги хора в леглата си едва ли е толкова здравословно, пък и е малко… прекаляващо. Никой не е длъжен или виновен, че ти си представяш това. Не те слагат тези картини в главата ти. В нашата държава просто няма онова шарено и активно почти воаьорско поведение, което би могло да се спори, че би могло да доведе до подобни неканени представи в главата ти.

      Няколко въпроса:
      Първо, откъде знаеш, че масово гей мъжете не са диви фенове на 69? В смисъл… аз не знам. Възможно е.
      Второ, представяш ли си автомтично хетеродвойки как правят хетеросекс, когато се разминаваш с тях на улицата? Ако да… имаш ли нещо против да НЕ се срещаме с теб на живо… изобщо? Не се чувствам особено комфортно около хора, които не могат да гледат на хората около себе си като нещо друго освен сексуални обекти.
      Трето, виждал ли си парадите изобщо? Млади хора, които, просто да спомена, облечени напълно всекидневно танцуваха и се смееха по улицата, размахвайки знамена или махайки на зяпачите или говорейки си едни с други, снимайки, водейки домашни любимци, карайки колело/мотор. Ако тези картини вадят в главата ти представи за анален гей секс, то отново, проблемът не е в „показността“ на тези хора (каква показност в България изобщо???), а в това, че ти си я представяш, дори когато я няма.

      Готова съм да се съглася, че всяка една злоупотреба е проблемна. Само дето досега такава не е имала, не и публична, не и от страна на гей хората.

    • Гейовете не парадират с никакъв анален секс, а и след като на теб само той ти е проблема, да разбирам, че само „парадирането“ на гейовете от мъжки пол ти е неприятно?
      „Хетеро“ мъжете парадират непрекъснато с нещата, които харесвали в това число аналния секс и лесбийството(когато е само сексуално, жените, които имали връзки помежду си били смешни). Как изведнъж „гнусните“ „ненормални“ и „неестествени“ неща, станаха най-нормални и приети стига да са за кеф на мъжете, разбира се…
      Нетолерантност ли? На мен като са ми навирали в лицето всякакви неща, които „всички“ жени сме били харесвали и са се опитвали да ме манипулират с цел да ме използват за извратения си кеф, докато говорят колко болни са „хомотата“, аз какво да кажа? С тази разлика, че аз трябва да се оправям с това не един ден в годината и то не заради някаква отделна оплюта група, а заради мнозинството, сред което живея.
      Винаги съм се дразнела на хомофобите и сексизмът, който се крие в тях, но от както ви разбрах колко сте морални и как обичате „естествените“ неща, само ми се повръща.

      • Мерси за коментара. Този аспект сме го споменавали преди (в един чудесен текст на Жилов за двойния аршин), но е прекрасно, че още някой го споменава.

  3. Pingback: Но а е същото като б!!! « It Looks Like A Feminist Blog

  4. Когато вървя по улицата, аз не знам хората с които се разминавам дали са или не са гей и не изпитвам нужда, нито пък интерес да знам. Ако все пак някой ме заинтригува директно мога да го попитам, нямам скрупули, но е гротескно да се набляга повече на факта, че някой е гей, отколкото на факта, че му се нарушават правата като човешко същество, а не като гей.

    • Ама на него му нарушават правата ЗАЩОТО е гей. И целта е да се демонстрира 1. липсата на втора глава, 2. че са обикновени хора и то по начин, който кара хората да реагират, да се замислят и да заговорят за това. За съжаление при други подходи, резултатите са доста… липсващи, защото изглежда сякаш не съществуват, съответно, се приема, че са някакви неизвестни и несъществуващи, стимулирайки негативизъм, дискриминация и асилие при случайни подхлъзвания или разкриване на гей хора в подобна среда.

      Разбираш ли?

      Представям си да кажеш на протестите на чернокожите да не ходят черни, защото така се набляга на това, че са черни, а не че им нарушават човешките права.

      Или да кажеш на суфражетките да не споменават, че са жени, когато настояват за права, защото така насочват вниманието към фактът, че са жени, а не че просто им нарушават човешките права.

      Иска ми се изобщо да няма нужда от такова събитие, както не ми се налага да доказвам, че е напълно нормално да съм хетеросексуална и имам приятел, просто хора. Само дето не са така нещата и няма значение какво ми се иска. Има факти и реалност, в която живеем. И в нея има расисти, хомофоби, фундаменталисти, изнасилвачи, убийци и какви ли още не.

  5. Не знам тва нарочна ирония ли е или просто дебелоглавие, но замерване с камъни пък точно? Един от крайъгълните камъни на християнството е „който от вас е без грях, нека пръв хвърли камък върху нея“. Ебати кретена. Леле нашите свещеници освен да се излагат като кифладжии стават ли за нещо? Показателно е, че се чува за БПЦ само по времето на прайда и ако има концерт на някоя „скандална“ жена, защото естествено да сме хомофоби и женомразци е мисията ни като последователи на Христос на земята.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s