Проблем със сутиените

Ах, сутиенът…
Пръв приятел и враг на всеки човек, който има бюст.
Приятел по очевидни причини и враг по простата причина, че сякаш прекалено често ги правят, за да бъдат гледани, а не носени. Което е доста дразнещо на момент… целта му е да поддържа и улеснява животa ПЪРВО и чак след това да се използва като стенобойна машина във „войната между половете“, нали?

Пазаруването на сутиен си е жив сюрреализъм вече.
Наскоро ми се наложи да пообиколя и да си търся сутиен(и).
В почти 90 процента от посетените магазини (из центъра на София), 90 процента от сутиените бяха с подплънки.  ВКЛЮЧИТЕЛНО спортните. Искам да знам за чий хикс има подплънки спортният сутиен? Нося спортния сутиен когато СПОРТУВАМ, знаете ли колко е досадно да ти залепне за теб, докато се занимаваш да правиш кофички например? Или по-забавното, тъпата подплънка да започне да се извърта, съответно изглеждаш сякаш по-малкото братче на „chest bister-a“ прави напъни за изяви. Разумният въпрос, защо съм се сдобила с подобно приспособление? Ами… лесно, недогледах. Не очаквах, честно казано, подобно чудо и когато поисках „обикновен черен спортен сутиен и проверих размера, не се зазяпах в детайл дали случайно не са пъхнали подплънки. Повече ме изуми, че директно са ми подали такъв. Или са ми намеквали нещо тънко (като се има предвид, че бях със зимно яке и приличах на снежна топка, малко вероятно) или просто вече се приема, че това е изборът „по дефолт“.

Тук таме се намират и сутиени без, но или масово са дантелени (което си е жива мъка за целодневно носене) или са твърде ограничени моделите. Трябва вече специално да си поискаш сутиени без подплънки. След което те гледат странно. Чудесно…

Игнорирам някак безумието, но повече държа да зачопля друг аспект…
Защо всички модели и размери имат подплънки, за които терминът „възглавници“ сякаш е по-точен? Явно мотото е: „колкото повече, толкова повече“? И на всичкото отгоре, не могат да се махат. Преди преживявах излишните елементи, като просто ги изхвърлях. Сега вече са част от сутиена. И или обикаляш и търсиш като лудите или носиш възглавници и туйто.

Леко абсурдното е, че както имаше въглавници за чашка B, същото важеше и за сутиени размед DD. За B бих могла да разбера, но за второто, накъде повече с гръдната обиколка? Крайната цел е да имаш собствено гравитационно поле евентуално?

За бис, тук там са започнали да окачат бански (евентуално останали от последния сезон или приготвящи се за пролетта). И те бяха с подплънки.
И докато сутиените, хайде, иди, доиди, не мога да разбера какъвто и да е плюс от бански с подплънки, освен сигурна пневмония от изстинали гърди, понеже няма по гадно нещо от това две ледени памучни (или там каквото са) парчета лепнати за гърдите. И понеже това не е достатъчно, започнали са да се промъкват бански с подплънки и в спортните магазини, при целите бански. Понеже боже опази да не изглеждаш като Памела Андерсън (преди да си извади силикона), когато ходиш да плуваш в басейна, с цел спорт.

Причините за този пост са няколко.
Едно, защото ми се вижда безумно смешно.🙂 Съжалявам, но това вече си е жива пародия. Всеки, по всяко време, навсякъде, с каквито и да е гърди, се приема, че не са достатъчно големи. Трябва да бъдат по-големи!. Може и още няколко удивителни🙂 !!!!
По ред причини за мен това вманиачаване е глупаво, но според това е добър пример как вече се преминава границата между полза и започва да се превръща в активна вреда по здравословни причини и неудобство за клиента.

Смятам, че всеки има правото да решава как да се облича, но също така смятам за необходимо да сме социално критични към маниерите, чрез които ни се дефинира нормалността. Защото това не е реален избор. Когато масовата ти опция за сутиен са възглавниците, това малко или повече изкривява представата ти за нормалност. Което не води до положителни резултати за никого.

30 thoughts on “Проблем със сутиените

  1. Не мисля, че смисълът (ако в случая може да се говори за смисъл) на дунапрена в сутиените е да прави гърдите по-големи, а да крие наличието на зърна.

    Но каквато и да е причината, наистина е крайно досадно, че навсякъде се предлагат само сутиени с дунапрен и такъв без дунапрен рябва да търсиш специално. А още по-безумно е при банските, където както споменаваш, е страшно непрактично да мъкнеш две мокри гъби на гърдите си, да не забравяме супер удобните за плуване банели, които обикновено вървят с тях. Особено при банските от две части е направо невъзможно да намериш по-голям размер горнище без банели и подплънки.

  2. наличието на спортни сутиени с подплънки е доста лесно разбираемо, като погледнеш другите налични сутиени. ти си го описала – ефирни дантелки или цели конструкции с банели и т.н. заради тях много жени се насочват към „спортните“ сутиени като ги ползват за ежедневно носене, защото са по-удобни (а и по-секси, да си кажа аз). защо искат в ежедневните си сутиени подплънки, смятам и сама можеш да си обясниш.

  3. Аз харесвам малки гърди. По възможност – без сутиен. Но повече от всичко харесвам „великия дизайн“ и фактът, че хората масово, било чрез сутиени с подплънки, било чрез хирургически операции се опитват да го „подобрят“, ме изпълва с недоумение. Така че разбирам възмущението ти от липсата на сутиени без подплънки. А това, че мъкнеш леден дунапрен върху гърдите след къпане дори не си го бях помислял! Колко неприятно само! Купища такива дребни неудобства, взети заедно, до голяма степен обясняват защо жените са по-напрегнати, по-раздразнителни и по-трудно контролират емоциите си в ежедневието. С две ледени торби върху гърдите и аз трудно ще се контролирам. Надявам се коментарът ми да се възприеме с нужното чувство за хумор…

  4. Denia, Eneya говори за тия 1-2-3 сантиметрови, вградени дунапрени от долната страна на сутиена, които придават „заветния“ Push Up ефект😀 А има и такива, за които ти споменаваш, просто с твърда чашка, ама са рядкост на фона на първите.

    Да не прозвучи като реклама, но в Сердика център има магазин на Oysho, които имат добри моделчета без твърди чашки и дори си намерих един памучен без джелезо и без дунапрен, а на намалението бяха и по 9 лева🙂 (като им гледам в сайта, има даже такова, дето ти трябва http://www.oysho.com/webapp/wcs/stores/servlet/category/oyshobg/en/60109601/192002/Lingerie )

  5. Пипи, мерси много за линка, ще му хвърля едно око.
    Пешо… всъщност това е интересен коментар „сама можеш да се досетиш“.
    То е някакво неписано правило вярването, че всички жени искат по-големи гърди… всички продукти са съобразени с това и като следствие, идеята, че можеш да се чувстваш кофортно в кожата си без модификации се изличава. Заради което писах.

  6. исках да кажа, че като интересуваща се от феминизъм, си наясно с преобладаващите в обществото стереотипи относно големите гърди

  7. Уф, болна тема…
    И 5-те слоя дунапрен с подплънки, заради които не успявам да си закопчавам ризите горе и по тази причина спрях да нося ризи, и гадните железни банели, които пробиват плата и започват да правят рани по кожата ми. За гадните синтетични дантели, които дращят и бодат няма нужда да споменавам и аз.

    При толкова много жени, които търсят бельо без подплънки и желязо… не виждам разумна причина производителите в по-ниския ценови диапазон да не подхванат и тази ниша. Все пак това са материали, които ще се спестяват.

  8. Имам същия проблем със сутиените. Без да съм кой знае колко дарена откъм даденостите, които са предназначени да бъдат в тях (при мен изобилието от плът се концентрира от кръста надолу), не мога да понасям сутиени нито с подплънки, нито с банели. Банелите ги махам собственоръчно. Но най-вече купувам едни евтини неща, дето са нещо средно между сутиен и бюстие, външно подобни на спортните сутиени в този пост, но по-малки и с тънки презрамки. Преди време съм намирала и за 3 лева, сега вървят към 6-7, май. Тези приспособления в общия случай сплескват, но предпочитам това пред подплънки. Имах и един сутиен от 5 лева, който нямаше подплънки, железа и дантели и се закопчаваше отпред, ама му се счупи закопчалката. Удобен беше…

  9. Съгласна съм, че положението със сутиените е безумно – потресаващо е колко усилия са нужни, за да се намери прост и удобен сутиен от естествена материя. Има един, как да кажа, workaround за избягване на чутовно грозните и натъпкани с дунапрен неща, който обаче работи само през по-студените сезони. Представлява нещо като потниче, което има втори вътрешен слой в областта на гърдите (примерно, памучен с ластик в долната част). Така положението се поддържа прилично, без арматури или подплънки. А за лятото аз лично рядко нося сутиени, но това е само защото анатомията ми го позволява🙂 ако някой е по-надарен или по-срамежлив, горко му.
    Но иначе въпросът защо е необходимо жените да имат все по-голям и по-голям и по-голям бюст е мистерия и за мен. То е малко като с малките градски коли – всеки следващ модел е по-голям от предишния, да се чудиш на кой му е притрябвало Мини с размерите на джип….

  10. Между другото единствените сутиени, които са що годе подминати са тия за кърмещи. Предимно естествени материи и без банели и подплънки. Там обаче аз си имам други възражения – намирам ги за абсолютно излишни при положение, че ако човек си има такива меки сутиени без екстри и преди това няма нужда да подхранва някакъв бизнес, намерил си пазарната ниша. Първия път така изкарах, предимно с такива бюстиета, за които Светла спомена. Просто не си представям как разкопчавам някакви копчета, прозорчета и дъра-бъра, щото били специално за случая. Навсякъде консуматорство и „Купувай, нарде, най-оригиналното, баш това, от което се нуждаеш!“

  11. Точно за това съм се сбогувала със сутиените преди повече от 6 години, добре че гърдите ми са малки. За спорт използвам тези сплескващите безшевни бюстиета, а горнището на банските ми е с тригълни парчета плат. Обаче трябва да си купя нов бански и така от 2 години. Дори тези с триъгълничетата ги правят с подплънки или са в ужасни десени.

  12. За какво носите въобще сутиени. Мацките без сутиени се справят по добре, а тези които се нуждаят от това чудо просто трябва да по тренират малко. Малко лицеви опори и други такива упражнения и всичко е готово. Имах позната за да избегне тези чудеса тренираше всеки ден и не и се налагаше да носи + стана доста по атлетична🙂.

    • Сутиените са по ред причини.
      1. Неудобно е да си без сутиен. Гърдите са много чувствителна зона, до степен да е болезнено търкането в материал (например обикновен лен, памук, ликра и т.н.)
      2. Гърдите са подвластни на гравитацията. Тичане с неприбрани гърди не е от най-приятните изживявания.
      3. Активен спорт без сутиен си е живо мъчение, аз лично не мога (а не е като да съм кой знае колко чутовно надарена).
      4. Не мога да ходя на работа без сутиент, дрес код и други такива. Пък не съм само аз.
      5. Като си без сутиен много си личи и привлича излишно внимание.

      Това с твойта приятелка си е направо като виц. Малко лицеви опори и какво става точно? Като тичаш спира да боли подскачането на плътта нагоре, надолу?
      Зависи си до отделния човек, кожата, а и честно казано, размерът на гърдите. Защото евентуално аз мога да си го позволя. Някой с чашка С не може…

    • Да, много ми е интересно какво общо имаха лицевите опори със ситуацията и на мен.🙂
      Примерно тениcиските са всички със сутиени… пък не е като да не са им оттренирани гръдните мускули.🙂
      Евентуално много активни тренировки биха постопили гръдната обиколка, защото активни спорт гори мазнините? Не мога да си го обясня по друг начин.

  13. О аз от вратата си акзвам, че търся без подпълнки, щото ми е ясно, че ще трябва специално да ми ги изровят тези. Но се намират тук-таме. Винаги с банели обаче. На мен лично банелите не ми пречат, но си представям какво им е на жените с чувствителна кожа. Да погледнем откъм добрата страна – поне вече не сме в корсети…

  14. А между другото аз много харесвам дантелени. Според мен са красиви, а моята кожа никак не е чувствителна, така че не ми пречат.

    Във всеки случай съм съгласна, че трябва да има много по-голям избор. Една чехкиня, която познавах, беше ходила в България на планина и това, което й беше направило най-голямо впечатление, беше липсата на спортни сутиени в магазините. Беше потресена от този факт. Обаче за жалост в България продуктите, насочени към жени, се маркетират с идеята, че трябва да се пробутат на клиенти, чиято едничка цел в живота е да се направят на възможно най-привлекателна играчка за мъжете, а не на човешко същество с тяло, кожа, гърди, зърна, които имат неврони по тях; което трябва да лежи върху гърдите си, да тича и спортува с тях и пр.

  15. йоана маркетират се така щото такова е търсенето. не може да слагаш дъщеря си да гледа планета от 2 годишна по цял ден и после да не иска прашки и пушъп бра на 10…

    • един вид… нещата са така, защото са така.
      кръгова логика ftw🙂
      Лонги, то е ясно защо е пълно със сутиени с подплънки, въпросът е защо е до степен да си преебават клиентите.
      и уф, говори ми за чувтсвителна кожа. аз съм в другия край на спектъра… голям зор е.

    • Е да, но ти сам го каза – такова е търсенето, защото така се учат тези потребители от малки.

  16. Pingback: нещо се случи

Вашият коментар

