За четене

Време е за периодичната ни рубрика „За четене“. Включили сме най-интересните, любопитни, важни неща, на които сме попаднали след последния ни ъпдейт.

Just Leia ни дръпна вниманието към една изключително… образователна реклама, на която е била свидетел и която й е направила впечатление. Става дума за рекламата на Витаслим, която достига нови… висини в идиотското рекламиране на какъвто и да е продукт. Защото няма значение дали ВИЕ се харесвате, ако не изглеждате като зайче на плейбой никой няма да ви обръща внимание. Здраве ли, самочувствие ли, идеята, че не сте само външността си и не градите самочувствието само на външния си вид? Това пък за какво е? Вие сте жена, естествено, че сте сложна колкото чиния супа и мнението на сульо и пульо относно вашият външен вид имат приоритет пред всичко. Особено ГАДЖЕТО ВИ! Акой той е гъз и се заглежда по други мацки, доакто сте до него проблемът е във вас, а не в него.
Мерси Витаслим, определено не сте продукт, който бих използвала или препоръчала.

Швеция правят експеримент с намаляването до минимум на употреба на „тя“ и „той“ в ясла обучаващо от 1 до 6 годишни деца.  Идеята е необичайна, да кажем, но от друга страна е изключително интересна, защото като част от заниманията включва разказване на приказки с разнообразни вариации на семейства (еднополови и разнополови родители, единични родители, осиновени деца, деца от различни раси/етноси, деца с увреждания и пр. като действащи персонажи и герои), играчките, с които си играят представят всякакви деца и ситуации. Може да се спори дали това няма да навреди на децата по някакъв начин, но на база текстът, който е достъпен и описаните практики, ми изглежда нормално.

„Интермомиче“ спомене ли се темата трафик на хора, масово оставам с впечатление, че се смята, че проблемът е изкоренен, че единствените хора, които са в този бизнес са по своя воля и желание и че е анти-женско дори да зачекваш идеята, че има жени, които са отвличани, насилвани, бити, изнасилвани, склонявани към проституция… или че не винаги „доброволно“ означава „избрано при наличие на реални алтернативи“.

Женската голота. Размисли размишлява, че „Определено страдаме от липса на голи жени около нас. Вярно е, че всички публични пространства преливат от реклами на каквото и да е, c (полу)голи девойки като стръв. Но колко истински жени сте виждали голи и дали това има някакво влияние върху вас?“

„Обективно“ анализиране на красотата не е възможно. Изненада… Което не пречи на разни безумни хора, с още по-безумни „изследвания“ да споделят дълбоките си мисли на теми, аплодирани бурно от всички онези, чийто вярвания, стереотипи и представи са потвърдени. Защото, да перифрезираме Барби „мисленето е трудно“… за някои хора поне.

Какво искат жените?😉 Тайната разбулена

Aко имате идеи, препоръки, критики, предложения или просто искате да кажете „здрасти“, пишете на редакционния имейл: itlookslikefeministblog[at]google[doc]com

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s