Хаити – Писмо от дявола

Ужасяващото земетресение случило се в Хаити, което причини смъртта на поне 70 хиляди души и разруши огромна площ, разбуни духовете както зад граница, така и на родна почва.
Може да погледнете при Епистемик, при Валентин,  при Размисли или при Лонганлон.

Темата е сложна, комплексна и определено няма еднозначен отговор, но това, което повече плаши e фанатизмът, с който някои хора подхождат към темата, особено в Америка.
Случвало ми се е да коментираm, че християнството твърде често е използвано срещу всеки, който по някаква причина не е бял, американец, хетеросексуален мъж, но отношението на Пат Робъртсон стига нови низини на нихилизъм и мизантропия.


Ужасявам се, че според този човек единственият начин да се освободят от френско господство  е само с договор с дявола (?). Не разбрах само защо е на това мнение и откъде вади доводите си, защото той твърди, че това е реална история.
Ясно ми е, че фанатиците са болни хора, но това е просто… прекалено.
Да са се борили сами, да са извоювали свободата си… явно това е невъзможно.

От друга страна, отговорът на Лили Койл е чудесен и ме кара да смятам, че надежда все пак има.

Скъпи Пат Робъртсън,
знам, че всяка реклама е добра реклама, така че благодаря ти.

Освен това изкарваш Бог злобар, който тормози хората, така че благодаря и за това.
Но твърдението ти, че Хаитянците са сключили догор с мен, това е безкрайно обидно.
Аз може да съм еманация на злото, но не съм гадняр.

Начинът, по който представяш нещата излиза, че тези, които сключват договор с мен оставя хората отчаяни и без никакви средства. Това е вярно, но чак, когато умрат и отидат от другата страна. Когато правя сделки с хора, те първо получават нещо тук, на Земята – красота, известност, талант, блясък, богатство, слава.

Тези Хаитянци нямат нищо и имам предвид нищичко.
И това беше преди да се случи земетресението.
Ако имах уговорка с Хаити, там щеше да има множество банки, небостъргачи, ексклузивни нощни клубове, ботокс.. такива неща. 80 % бедност на населението просто не е в стила ми.
Нямам нищо против… просто казвам, че аз не правя така.
Вършиш отлична работа Пат и не искам да те карам да се чувстваш кофти, просто, изкарваш ме лош.
И то не по добрия начин. Продължавай да обвиняваш Бог.
Това върши работа.
Но не намесвай мен в цялата ситуация.
Или щесе наложи да преразгледаме твоя договор.

С най-добри чувства,
Дяволът

Давам си сметка, че дискутирам тема, която е трагедия от невероятен мащаб, но смятам, че има нужда да се покаже ясно, че подобно отношение не се, не трябва и не бива да се толерира. По каквато и да е тема.

Интересно е също така да се погледнат коментарите в блоговете, защото някои поне са много интересен пример на чувство за превъзходство на база малко или никакви данни.

3 thoughts on “Хаити – Писмо от дявола

  1. тва нещо като митрополит Николай, който разправяше че издавените от потъналия кораб българи били божието наказание за концерта на Мадона в София…

Вашият коментар

